Natpisi na majicama koji su ušli u povijest

Povijest nije rezervirana samo za uspone i padove vlada. U njoj svoje mjesto nađu i manje važne stvari koje su svejedno velik dio naše stvarnosti. Tako postoji i povijest mode, a u nju su tijekom 60-ih godina prošlog stoljeća na velika vrata ušli i natpisi na majicama. Vrhunac popularnosti doživjeli su u 80-ima, za vrijeme političkih i društvenih previranja. Napravili su nešto što je dotad bilo teško zamisliti – spojili modu s društvenim aktivizmom. Od 80-ih pa nadalje, poruke na majicama zauzimaju značajan prostor u povijesti razvoja ljudske svijesti. Evo nekoliko natpisa za koje se može reći da su utjecali na društvo i kulturu.

YOLO

You Only Live Once, u prijevodu „Samo jednom se živi,“ jedan je od modernijih slogana. Natpisi na majicama često prenose poruke o tomu kako bi se trebalo živjeti i kakav bi se stav trebalo zauzeti prema životu.

Choose Life

Majica Katharine Hamnett na kojoj je velikim slovima pisalo „Odaberi život“ jedna je od najpoznatijih majica s porukom uopće. Taj odjevni predmet ono je što je potaknulo ljude da se počnu izražavati putem ovog medija.

Don’t Worry, Be Happy

Smiley je jedan od najpoznatijih simbola, a često se veže uz stihove iz pjesme „Ne brini, budi sretan“ Bobbyja McFerrina. Ovaj slogan oblikovao je cijelu jednu generaciju mladih ljudi.

We Can Do It!

Natpisi na majicama ne služe samo promoviranju različitih životnih stilova, već i važnih političkih i društvenih poruka. Jedna od majica koja ide tomu u prilog direktna je nasljednica postera iz Drugog svjetskog rata na kojem je prikazana žena iz radničke klase i na kojem piše „Mi to možemo!“

Rock the Vote

Ove su majice lansirane usred američke predsjedničke kampanje iz 2012. Svrha im je bila potaknuti mlade ljude na glasanje. Pošto su u tomu zbilja uspjele, natpis koji su nosile postao je jedan od poznatijih političkih slogana u Sjedinjenim Američkim Državama.